Resepi Puding Nenas Markisa, Manis dan Menyegarkan

Resepi Puding Nenas Markisa, Manis dan Menyegarkan – hai pembaca semua, kali ini saya akan akan informasikan mengenai “Resepi Puding Nenas Markisa, Manis dan Menyegarkan“. semoga resep ini dapat bermanfaat untuk kamu yang cinta memasak. jangan lupa teruskan Resepi Puding Nenas Markisa, Manis dan Menyegarkan ini ke teman kamu ya.

Resepi Puding Nenas Markisa, Manis dan Menyegarkan

Resepi Puding Nenas Markisa

Resepi Puding Nenas Markisa – Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat puding nenas markisa ni takdelah rumit mana nak cari dan sediakan, jom saya kongsikan resepi puding ni, alhamdulillah anak-anak dan suami memang lalu sangat makan puding ni, ringan je kat mulut.

Puding Nenas Markisa

Bahan-bahan puding nenas markisa

  • 1 Peket Agar-agar
  • Susu Penuh Krim Dutch Lady, *terpulang pada anda, susu cair pun boleh*
  • Gula Agak-agak banyaknye, suka manis boleh letak lebih.
  • Nenas dalam tin
  • Air untuk rebus agar-agar, *agak-agak*

Cara Masak/menyediakan

  1. Rebus agar-agar sehingga cair, masukkan gula dan susu, air sirap nenas dalam tin tadi
  2. Dah sebati semua dan mendidih, tutup api
  3. Tuang agar-agar tersebut kedalam bekas dan tapis, kemudian biarkan sejuk.
  4. sementara nak sejuk tu, time agar-agar tu dah nak lembut, taburkan diatasnya nenas yang telah dipotong kecil-kecil
  5. letakkan diatasnya buah markisa
  6. Sejukkan dalam peti sekejap dan sedia untuk dihidang

Ehemmmm….nilah dia Puding Nenas Markisa, habis licin tak sangka pulak Suami pun layan puding ni heheee, memang mengena betullah gabungan puding tu dengan nenas dan markisa, rasa masam manis.


itulah tadi sharing tentang “Resepi Puding Nenas Markisa, Manis dan Menyegarkan”. mudah-mudahan resep ini bermanfaat untuk kamu semua. Jangan lupa untuk share ya biar makin banyak orang yang tau resep Resepi Puding Nenas Markisa, Manis dan Menyegarkan ini.

Sumber gambar & resep disadur dari : resepmasakandapurindonesia.blogspot.com

Resep Lainnya Yang Banyak Disuka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *